සදාචාරාත්මක මූලධර්ම

සදාචාරාත්මක මූලධර්ම

ඉහළම ගුණාත්මක වෘත්තීය සංගම් සාමාජිකයන් මග පෙන්වීම සඳහා සැලසුම් කර ඇති මූලධර්ම හෝ මූලධර්ම මාලාවක් ඇති අතර අපේක්ෂා කළ යුතු දේ ගැන සේවාදායකයින් සහ සගයන් වෙත සහතික කිරීම ලබා දේ. මෙය වෘත්තීය සමිතිවල කැපී පෙනෙන ලක්ෂණයක් වන අතර වඩා ලිහිල් ලෙස හැඩගස්වන වෙනත් සංවිධාන හෝ කන්ඩායම්වලට එරෙහිව ය.
සෑම පුහුණුකරු IAC සමඟ සම්බන්ධ වේ® මෙම සදාචාරාත්මක මූලධර්ම හා ආචාරධර්ම සංග්රහය පිළිපැදිය යුතුය.

සදාචාරාත්මක මූලධර්ම:

නිපුණතාව

  • පුහුණුකරුවන් ඔවුන්ගේ කාර්යයන් සඳහා ඉහළ ප්රමිතීන් පවත්වා ගෙන යනු ඇත.

අඛණ්ඩතාව

  • පුහුණුකරුවන් තම නිශ්චිත හැකියාවන් සහ සීමාවන් පිළිබඳව දැනුවත්ව අවංක සහ සාධාරණ ආකාරයකින් පෙනී සිටිනු ඇත.
  • පුහුණුකරුවන් තමන්ගේම විශ්වාස ක්රම, සාරධර්ම, අවශ්යතාවයන් සහ සීමාවන් පිළිබඳව දැනුවත්ව සිටීම හා ඒවායේ ක්රියාකාරිත්වයේ බලපෑම පිළිබඳව දැනුවත්ව සිටීමට උත්සාහ දරයි. හැකි තාක් දුරට, අදාළ පාර්ශ්වයන් සඳහා ඉටු කරන කාර්යභාරයන් පැහැදිලි කිරීමට සහ එම භූමිකාවන් සමග කටයුතු කිරීමට ඔවුන් උත්සාහ කරති.

වෘත්තීය වගකීම

  • පුහුණුකරුවන් විසින් එක් එක් පුහුණුකරු මෙන්ම මහා පරිමාණයේ වෘත්තිය මත හොඳින් පිළිබිඹු වන ආචාරධර්ම ක්රියා පිළිවෙත් අනුගමනය කරනු ඇත.

ජනතා අයිතිවාසිකම් සහ ගෞරවය ගරු කිරීම

  • සංස්කෘතික වෙනස්කම්, ඔවුන්ගේම සංස්කෘතික පසුබිම හා පක්ෂපාතීත්වය සහ සේවාදායකයාගේ අයිතිය ස්වාධීනත්වය, රහස්යභාවය සහ රහස්යභාවයට ඇති අයිතිය පිළිබඳව සේවාදායකයින්ට ගෞරවය හා ගරුත්වය සැලකිල්ලෙන් යුතුව කටයුතු කරනු ඇත.
  • මූලික අයිතිවාසිකම්, ගරුත්වය සහ සියලු මිනිසුන්ගේ වටිනාකම්වලට අදාළව පුහුණුකරුවන් අනුමත කරති. පුද්ගලිකත්වය, රහස්යභාවය, ස්වයං නිර්ණ අයිතිය සහ ස්වාධීනත්වය සම්බන්ධයෙන් පුද්ගලයන්ගේ අයිතිවාසිකම්වලට ගරු කරන අතර, නීතිමය හා වෙනත් බැඳීම් අනීතිකත්වයට හා මෙම අයිතිවාසිකම් ක්රියාවට නැංවීමට තුඩු දෙනු ඇත. වයස, ස්ත්රී පුරුෂ භාවය, වර්ගය, වාර්ගිකත්වය, ජාතික සම්භවය, ආගම, ලිංගික දිශානතිය, ආබාධිතභාවය, භාෂාව සහ සමාජ ආර්ථික තත්ත්වය වැනි සංස්කෘතික, පුද්ගල හා භූමිකාව පිළිබඳ වැඩි විස්තර ඉගෙනීමට පුහුණුකරුවන් උත්සාහ දරයි.
  • මෙම සාධක මත පදනම්ව පක්ෂපාතිත්වය මත ඔවුන්ගේ ක්රියාකලාපය අතුගා දැමීමට පුහුණුකරුවන් උත්සාහ කරති. අසාධාරණ හෝ වෙනස්කම් කරන ක්රියාවලීන් නොදැනුවත්ව හෝ නොදැනුවත්වම ඔවුන් සහභාගී නොවේ.

ආචාර ධර්ම පද්ධතිය

ආචාරධර්ම සංග්රහය බාගත කරන්න

හැදින්වීම

පුහුණුකරුවන් විවිධාකාරයේ විශේෂඥයන් (පුද්ගලික / ජීවිත සහ ව්යාපාර / ව්යාපාර වැනි) වැඩ කරති. පුහුණුකරුවන් පුහුණු පාසලක් හෝ පුහුණු උපදේශකයකු මාර්ගයෙන් පුහුණු කරනු ලැබේ. ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික ජීවන අත්දැකීම් භාවිතා කර ඔවුන්ගේ පුහුණු කටයුතුවලදී යොදා ගත හැකිය.
පුහුණුකරුවන් පුහුණුකරු සිට උපදේශකයකු දක්වා පහසුකම් සපයන මාතෘකා මාලාවක් භාවිතා කළ හැකිය. එක් එක් පුහුණුකරුගේ ප්රගතිය වෙනස් වුවත්, තිරසාර උපායමාර්ග භාවිතා කරමින් සේවාලාභියාට ගැලපෙන කාරණයක් තුළ ඔවුන්ගේ අරමුණු හෝ වෙනස්කම් ඇති කර ගැනීම සඳහා සේවාලාභියාට සහාය වීම සෑම විටම අරමුණයි. බොහෝ පුහුණු සම්බන්ධතා වල පෞද්ගලික ස්වභාවය නිසා මෙම ආචාර ධර්ම කේතය වෘත්තීය පුහුණුකරුවන් පදනම් කරගත් රාමුව සහ වටිනාකම් සපයයි.
මෙම සංග්රහයේ කාර්යයන් තුන් ගුණයක් වේ.
  • පළමුවෙන්ම, එය පුහුණු කරුවන් දායක වන පුළුල් ප්රතිපත්ති සහ වටිනාකම් සපයයි. සේවාදායකයාගේ සුබසාධනය හා සාර්ථකත්වය සඳහා ඇති දැඩි උත්සුකතාවයන් මෙයට ඇතුළත් වේ.
  • දෙවනුව, පුහුණුකරුට මුහුණ දීමට සිදු වන විශේෂිත අවස්ථාවන්හිදී භාවිතා කිරීමට පුහුණුකරුවන්ට නීති රීති සපයයි.
  • අවසාන වශයෙන්, මෙම සංග්රහය පුහුණුකරුවන්ගේ ආචාරධාර්මික හා සදාචාරාත්මක ප්රමිති සඳහා ගොඩනැඟීමේ කොටස ලෙස සේවය කිරීමයි. එක් එක් පුහුණුකරු මෙම නීති සංග්රහය අනුගමනය කිරීමට එකඟ වුවද සදාචාර සම්පන්න වැඩබිම සහ වෘත්තිය ගොඩ නැංවීම සඳහා දිගුකාලීන කැපවීමක් ගොඩ නැංවීම සඳහා ඒවාට අතිරේකව එක් කිරීමට දිරිගන්වනු ලැබේ.
  1. 1. පොදු ප්රමිති
    1. ආචාර ධර්ම සංග්රහයේ 1.01 අයදුම් කිරීම.
      1. (අ) කිසියම් සංග්රහයක් නීති මාලාවක් බවට පළපුරුද්ද සාමාන්යකරණය කිරීම ලෙස සලකනු ලැබේ. ප්රඥප්තිය සම්මත වන්නේ ප්රජාව විසින් අනුගමනය කරනු ලබන සීමාවන් ඇතුළුව, එවැනි නීතිවලට අනුකූල වීම බව ප්රජාව පිළිගන්නා හෙයිනි.
      2. (ආ) මෙම ආචාරධර්ම සංග්රහය IAC® හි සියලු වෘත්තීය සාමාජිකයින් වෙත යොමු කරනු ලැබේ. සාමාජිකයින් විසින් නිරීක්ෂණය කරනු ලබන ප්රමිතිවල අවම ප්රමිති නියම කරනු ලබන ප්රකාශ මාලාවක්, සාරභූත වශයෙන්ම සමන්විත වේ. මෙම කේතය ආත්මය තුළ පමණක් නිරීක්ෂණය කළ යුතුය.
      3. (ඇ) ආචාරධර්ම සංග්රහයට යටත්ව පුහුණුකරුගේ ක්රියාකාරකම් මෙම සදාචාර ප්රමිති යටතේ සමාලෝචනය කළ හැක්කේ ඔහුගේ ක්රියාකාරිත්වය ඔහුගේ හෝ ඇයගේ පුහුණු වැඩ කටයුතු වල කොටසක් ලෙස නම් පමණි.
    2. 1.02 රටේ ආචාර ධර්ම හා නීති සම්බන්ධතාවය.
      1. (අ) පුහුණු වෘත්තිය IAC ආචාරධර්ම ප්රමිති වලට පූර්වාදර්ශයක් වනු ඇති රටක නීති වුවද, පුහුණුකරුවන් අවම වශයෙන් IAC ආචාර ධර්ම පද්ධතියට අනුකූලව කටයුතු කිරීමට උත්සාහ දරයි.
      2. (ආ) පුහුණුකරුවකුට නීති විරෝධී කටයුතුවල නිරත නොවිය යුතුය, නමුත් ප්රකාශන අයිතිය, බුද්ධිමය දේපල අයිතිවාසිකම්, හෝ පේටන්ට් උල්ලංඝනය කිරීම් ඇතුළුව සීමා නොවිය යුතුය.
    3. 1.03 වෘත්තීය සම්බන්ධතාවය.
      1. (අ) පුහුණුකරුවන් තම සේවා සපයනු ලබන්නේ IAC® වෘත්තීය ප්රමිතිවල සන්දර්භය තුළ පමණි.
      2. (ආ) භාරකාර වෘත්තියෙහි පරමාර්ථය හා වගකීම භාරය වේ. පුහුණුකරුවන් නිතරම තම සේවාදායකයින්, ඔවුන්ගේ සම වයසේ මිතුරන් හා ඔවුන් සමග අඛණ්ඩව කටයුතු කරන බව අපේක්ෂා කෙරේ.
    4. 1.04 පුහුණු කිරීමේ දී දක්ෂතාව.
      1. (අ) පුහුණුකරුවකු විසින් නොලැබූ නිපුණතාවයක් මත දැනුමක් නොලැබෙන අතර, සෑම විටෙකම හිමිකම් කියන මට්ටමට අවම වශයෙන් දක්ෂ ලෙස කටයුතු කරනු ඇත.
      2. (ආ) පුහුණුකරුවන්, ඔවුන්ගේ අධ්යාපනය, පුහුණුව හෝ සුදුසු වෘත්තීය පළපුරුද්ද පදනම් කරගෙන ඔවුන්ගේ නිපුණතා සීමාවන් තුළ පමණි. පුහුණුකරුවන්ට කාර්ය සාධනය සඳහා සුදුසුකම් ඇති බව විශ්වාස කරන බැවින් පුහුණුකරුවන් පිළිගත යුතුය.
    5. 1.05 ප්රවීණතාව පවත්වා ගැනීම.
      1. (අ) පුහුණුකරුවන් තම ක්ෂේත්රයේ ක්රියාකාරිත්වයන් පිළිබඳව දැනට පවතින හොඳම ව්යාපාරික භාවිතයන් හා වෘත්තීමය තොරතුරු පිළිබඳ දැනුවත්භාවය පවත්වා ගෙන යන අතර, ඔවුන් භාවිතා කරන නිපුණතා කුසලතාවන් පවත්වාගෙන යාමේ අඛණ්ඩ උත්සාහයන් අනුගමනය කරති.
      2. (ආ) පුහුණු ශිල්පීය වෘත්තියට අදාළ නව තාක්ෂණික ක්රම, පුරුදු, නීතිමය අවශ්යතා සහ ප්රමිති පිළිබඳව පුහුණුකරුවන් දැනුවත් කරනු ලැබේ.
    6. 1.06 පුහුණු ෙසේවා සැපයීම්.
      1. (අ) පුහුණුකරුවන්ට පුහුණු සේවා සැපයීම (කිසියම් ඇගයීමක් ඇතුළුව), පුද්ගලයෙකුට, කණ්ඩායමක් හෝ සංවිධානයකට, එම සේවාවන් ලබන්නන්ට සාධාරණ ලෙස තේරුම් ගත හැකි භාෂා භාවිතා කරයි.
      2. (ආ) යම් පුද්ගලයකු හෝ කණ්ඩායමක් එවැනි තොරතුරු ලබා දීමෙන් නීති මගින් හෝ වෙනත් ආකාරයකින් පුහුණුකරුවන් මාර්ගයෙන් බාධා කරන්නේ නම්, ඔවුන් එම සේවයේ ආරම්භයේදීම එම පුද්ගලයින් හෝ කණ්ඩායම් දැනුවත් කරනු ලැබේ.
    7. 1.07 අන් අයට ගෞරව කිරීම.
      1. (අ) පුද්ගලයෙකුට ගෞරව කිරීම යනු පුහුණු සබඳතාවේ ප්රධාන අංගයකි.
      2. (ආ) ඔවුන්ගේ වැඩ කටයුතුවලදී, පුහුණු කරුවන් තමන්ගේම අයුරින් වෙනස් වන වටිනාකම්, ආකල්ප සහ මතයන් අන් අයගේ අයිතිවාසිකම්වලට ගරු කරති.
    8. නුසුදුසු වෙනස්කම්.
      1. ඔවුන්ගේ වැඩ කටයුතුවලදී පුහුණුකරුවන් විසින් කුමන හෝ පදනමක් මත පදනම්ව අසාධාරණ වෙනස්කම් කිරීම් සිදු නොකෙරේ.
    9. 1.09 හිරිහැර කිරීම.
      1. (අ) පුහුණුකරුවන් තම වැඩ කටයුතුවල නිරතවන පුද්ගලයින්ට හිරිහැර කරන හෝ අවමන් සහගත හැසිරීම් නොදැනෙන ලෙස නොදැනුවත්වම ක්රියා නොකරයි.
      2. (ආ) ලිංගික අඩන්තේට්ටම් කිරීම යනු ලිංගික හැසිරීම්, ශාරීරික ප්රගතිය, හෝ ලිංගික ස්වභාවයේ ලිංගික හෝ නොබැඳි හැසිරීමයි. ඔවුන්ගේ හැසිරීම සෑම විටම සුදුසු බව පුහුණුකරුවන් සහතික කරන අතර කිසිම ආකාරයක හිරිහැරයක් ලෙස විස්තර කළ නොහැකිය.
    10. 1.10 පෞද්ගලික ගැටළු සහ ගැටුම්.
      1. (අ) පුහුණු කරුවන්ගේ සබඳතාවයට අහිතකර බලපෑම් ඇති කළ හැකි පෞද්ගලික ගැටළු ඇති බව පුහුණුකරුවන් හඳුනාගෙන ඇත. ඒ අනුව, එවැනි ගැටළු පිළිබඳව සේවාදායකයින් දැනුවත් කිරීම සහ ඒ සඳහා සුදුසු ක්රියාමාර්ග ගනු ලැබේ.
      2. (ආ) දුර්වල පුහුණු කාර්ය සාධනයක් වළක්වා ගැනීම සඳහා පුහුණු වීමේදී පුරාවිද්යා සහකරුවන්ට මුල් වරට ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික ගැටලු සඳහා සහය ලබා ගැනීම සඳහා පුහුණුකරුවන්ට වගකීමක් තිබේ.
      3. (ඇ) සිය කාර්යසාධක පුහුණු කටයුතු වලට ප්රමාණවත් ලෙස සම්බන්ධ වන පෞද්ගලික ගැටළු පිළිබඳව පුහුණුකරුවන් දැනුවත් වන විට, ඔවුන් වෘත්තීමය උපදේශන හෝ ආධාර ලබා ගැනීම වැනි සුදුසු ක්රියාමාර්ග ගන්නා අතර ඒවායේ වර්තමාන පුහුණු කටයුතු සීමා කිරීම, අත්හිටුවීම හෝ නවතා දැමිය යුතුද යන්න තීරණය කිරීම. .
    11. 1.11 ප්රගතියක් ලබා ගැනීම.
      1. සේවාදායකයා ප්රගතියක් ලබා ගන්නා බවට වගබලා ගත යුතු පියවර ගන්නා ලෙස පුහුණුකරුවන් පියවර ගත යුතු අතර, කිසිදු ප්රගතියක් නොමැතිව පුහුණුකරුවන් ඔවුන්ගේ සේවාදායකයාට කිසිදු හානියක් අවම කර ගැනීමට උත්සාහ දරයි.
    12. 1.12 පුහුණුකරුවන්ගේ බලපෑම.
      1. පුහුණුකරුවන්ගේ වෘත්තීය විනිශ්චයන් සහ ක්රියාවන් අන් අයගේ ජීවිතවලට බලපාන්නාක් මෙන්, ඔවුන්ගේ බලපෑම් අනිසි ලෙස භාවිතා කිරීමට හේතු විය හැකි පෞද්ගලික, මූල්ය, සමාජීය, සංවිධානාත්මක හෝ දේශපාලන සාධක වලට අවධානය යොමු කරති.
    13. පුහුණුකරුවන්ගේ වැඩ පිළිබඳ 1.13 වැරදීමක්
      1. (අ) තම කුසලතාවයන් ෙහෝ තක්ෙසේරු අනුන් විසින් අනිසි ෙලස ෙයොදා ගන්නා බව කියා සිටින පුහුණු කරුවන්ට සහභාගී ෙනොවීමට හැකිය.
      2. (ආ) ඔවුන්ගේ කාර්යය වැරදි ලෙස පාවිච්චි කිරීම හෝ වැරදි ලෙස විස්තර කිරීම සඳහා පුහුණු කරුවෝ, ඔවුන් වැරදි හෝ වැරදි ලෙස නිවැරදි කිරීමට හෝ අවම කිරීම සඳහා සාධාරණ පියවර ගනු ලැබේ.
    14. 1.14 කණස්සල්ල.
      1. (අ) ශක්යතා කළ හැකි සෑම අවස්ථාවකදීම, පූර්ව සබඳතාවයන් ගැටුම් පිළිබඳ අවදානම අවදානමක් ඇතිවන විට වෘත්තීය පුහුණුකරුගෙන් වෘත්තීය පුහුණුකරුවකු වැළකී සිටී.
      2. (ආ) නුසුදුසු සාධක නිසා, ගැටලු සම්බන්ධ ගැටුමක් ඇති වී ඇති බවට පුහුණුකරු සොයා ගන්නේ නම්, බලපෑමට ලක්වූ පුද්ගලයාගේ යහපත සැලකිල්ලට ගැනීම හා ආචාරධර්ම සංග්රහයට අනුකූල වීම සම්බන්ධයෙන් පුහුණුකරු විසින් එය විසඳීමට උත්සාහ කරයි.
    15. 1.15 බාර්ටර්.
      1. පුහුණුකරුට බාබර්ට සම්බන්ධ වීමට ඉඩ ඇත. සම්බන්ධතාවය සූරාකෑම නොවේ. පුහුණුවීම් සඳහා වන නීතිමය සහ ආදායම් බදු සීමාවන් ඇතුලත්ව, පුහුණු කිරීමේ සේවාවන් සඳහා භාණ්ඩ, සේවා හෝ වෙනත් නොවන මුදල් පිලිගැනීමක් ලබා ගැනීම සඳහා පුහුණුකරුවන්ට නිදහස ඇත.
    16. 1.16 Exploitative සබඳතා.
      1. (අ) පුහුණු කරුවන්ට ඔවුන් කළමනාකරණය කළ හැකිය.
      2. (ආ) එවැනි සම්බන්ධතා සූරාකෑමක් ලෙස සැලකිය හැකි බැවින්, පුහුණුකරු විසින් ඇගයුම් හෝ සෘජු අධිකාරියක් ඇති පුද්ගලයන් සමඟ ලිංගික සම්බන්ධතා පැවැත්විය නොහැකිය.
    17. 1.17 යොමු කිරීම්.
      1. වෘත්තීයමය වශයෙන් සුදුසු නම්, සේවාදායකයා කාර්යක්ෂමව හා නිසි ලෙස සේවය කිරීම සඳහා පුහුණුකරුවන් අනෙකුත් වෘත්තීයවේදීන් සමඟ සහයෝගයෙන් කටයුතු කළ හැකිය.
    18. 1.18 සේවා සඳහා තුන්වන පාර්ශවීය ඉල්ලීම්.
      1. (අ) තෙවන පාර්ශවයක ඉල්ලීම අනුව පුද්ගලයෙකු හෝ පුද්ගලයෙකුට සේවය සැපයීමට පුහුණුකරු එකඟ වන විට, සේවයේ ආරම්භයේදීම, එක් එක් පාර්ශ්වයන් සමඟ සම්බන්ධතාවයෙහි ස්වභාව ධර්මය හැකි ය. මෙම පැහැදිළි කිරීම පුහුණුකරුගේ කාර්යභාරය (සංවිධානාත්මක උපදේශකයෙකු ලෙස), සපයනු ලබන සේවාවන්ගේ හෝ භාවිතයට ගැනෙන තොරතුරු, සහ රහස්යභාවයට සීමාවන් තිබිය හැකි බව ද මෙහි ඇතුළත් වේ.
      2. (ආ) තෙවන පාර්ශවකරුවෙකුගේ සහභාගීත්වය හේතුවෙන් ගැටුම්කාරී භූමිකාවන් ඉටු කිරීමට පුහුණුකරුට ඇති අවදානම අවදානමක් තිබේ නම්, පුහුණුකරු විසින් සිය හෝ ඇයගේ වගකීම්වල ස්වභාවය හා මගපෙන්වීම පැහැදිලි කරයි. කරුණු වර්ධනය වන විට, මෙම ආචාර ධර්ම සංග්රහයට අනුව තත්වය සමනය වේ.
    19. 1.19 අනුකාරක වෙත පැවරීම සහ අධීක්ෂණය.
      1. (අ) සිය සේවකයින්ට පුහුණුකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ සහායකයින්ට තම අධ්යාපන, පුහුණුව හෝ අත්දැකීම් මත ස්වාධීනව හෝ අධීක්ෂණයන් ලබා දෙන මට්ටම අනුව, ඒවාට නිසි ලෙස ඉටු කිරීමට අපේක්ෂා කළ හැකි වගකීම් පමණි.
      2. (ආ) පුහුණුකරුවන් තම සේවකයන්ට නිසි පුහුණුවක් හා අධීක්ෂණයක් ලබා දෙන අතර එවැනි පුද්ගලයන් වගකීමෙන් යුතුව, නිපුණතාවයෙන් හා ආචාරධර්මයෙන් කටයුතු කරන බව දැකීමට සාධාරණ පියවර ගත යුතුය.
    20. 1.20 වාර්තා සහ තොරතුරු කළමනාකරණය.
      1. (අ) පුහුණුකරුවන් විසින් තම පුහුණුවීම් සම්බන්ධව වාර්තා හා දත්ත ගබඩා කිරීම, පවත්වාගෙන යාම, බෙදා හැරීම, ගබඩා කිරීම, රඳවා තබා ගැනීම හා බැහැර කිරීම සහ ඒවා ක්රියාත්මක වන රටවලට අනුකූලව වෙනත් කාර්යයන් සහ ඒවා අනුගමනය කරමින් අනුමත කරන ආකාරයෙන් කටයුතු කිරීම. මෙම ආචාර ධර්ම පද්ධතියේ අවශ්යතාවයන්.
      2. (ආ) වගවීම සහතික කිරීම සහ ඔවුන්ගේ රටේ වෙනත් නෛතික අවශ්යතා සපුරාලීම සඳහා ඔවුන් විසින් හෝ වෙනත් වෘත්තිකයන් විසින් පසුකාලීනව සේවා සැපයීම සඳහා ඔවුන්ගේ කාර්යය ලේඛන නිවැරදිව ලේඛනගත කිරීම නිර්දේශ කරනු ලැබේ.
    21. 1.21 ගාස්තු සහ මූල්ය ගිවිසුම්.
      1. (අ) වෘතීය සම්බන්ධතාවයක දී හැකි තරම් ඉක්මනින්, පුහුණුකරු සහ සේවාදායකයා හෝ වෙනත් සුදුසු පුහුණුකරුවන්ගේ සේවාලාභියාට වන්දි හා බිල්පත් සැකසීම නිශ්චිතව දක්වා ඇත.
      2. (ආ) ගාස්තු වලට අදාළව සේවාලාභීන් හෝ ගෙවන්නන් විසින් සූරාකන්නන් විසින් සූරාකන්නේ නැත. පුහුණුකරුවන් ඔවුන්ගේ ගාස්තු වැරදි ලෙස වැරදි ලෙස ඉදිරිපත් නොකරයි.
      3. (ඇ) මූල්යකරණයේ සීමාවන් නිසා සේවා සඳහා සීමාවන් අපේක්ෂා කළ හැකි වුවද, එය සේවාදායකයා හෝ වෙනත් සුදුසු සේවාලාභියෙකු සමග සාකච්ඡා කළ හැකිය.
      4. (ඈ) එකඟ වී ඇති පරිදි සේවාදායකයා හෝ වෙනත් සේවා ලබන්නන් විසින් ගෙවනු නොලැබේ නම්, ගාස්තු අයකර ගැනීම සඳහා එකතු කිරීමේ ආයතන හෝ නීත්යානුකූල පියවර ගැනීම සඳහා පුහුණුකරු කැමති නම්, පුහුණුකරු විසින් එම ක්රියාමාර්ග ගනු ලබන බව පළමුව දැනුම් දෙයි. එම පුද්ගලයාට ක්ෂණිකව ගෙවීමක් කිරීමට අවස්ථාවක් ලබා දේ.
    22. ගෙවුම්කරුවන් වෙත වාර්තා වල 1.22 නිරවද්යතාව.
      1. සේවා සඳහා ගෙවන්නන් වෙත වාර්තා කරනු ලබන, සේවා සපයන්නාගේ ස්වභාවය, / ගාස්තු හා / හෝ අනෙකුත් අයකිරීම් නිවැරදිව සහ පැහැදිලිව පවසනවා.
    23. 1.23 යොමු ගාස්තු.
      1. පුහුණුකරු ගෙවන විට, සේවායෝජකයකුට අමතරව වෙනත් වෘත්තියෙකුගෙන් ගාස්තු ගෙවීමෙන් හෝ ගෙවීමක් ලබා දීම - සේවක සම්බන්ධතාවය, එක් එක් සඳහා ගෙවීම සේවා මත (යොමු, උපදේශක, පරිපාලන හෝ වෙනත්) ලබා දී ඇති අතර ලිඛිතව ලිඛිතව එකඟ වේ වැඩ ආරම්භ කිරීමට පෙර.
  2. 2. ප්රචාරණය / මහජන ප්රකාශයන්
    1. 2.01 අර්ථ දැක්වීම
      1. ප්රචාරක / ප්රසිද්ධ ප්රකාශයන් පුහුණුකරුට ප්රසිද්ධියට පත් කළ හැකි (ලියකියවිලි, ලිපියක්, කථාවක් හෝ වෘත්තීය දිවිය වැනි) ඕනෑම ලිඛිත ලියවිලි හෝ වාචික ප්රකාශයන් වෙත යොමු කෙරේ.
    2. 2.02 හි ප්රකාශයන්
      1. වෙනත් අයට ඔවුන් වෙනුවෙන් ප්රසිද්ධියේ ප්රකාශ කිරීම සඳහා කටයුතු කරන බව පුහුණුකරුවන් තේරුම් ගනී. මෙවැනි ප්රසිද්ධ ප්රකාශයන් සත්ය සහ නොමඟ යවන බවට වගබලා ගැනීම සඳහා පුහුණුකරුවන් සිය උපරිම උත්සාහය දරනු ඇත.
    3. 2.03 ව්යාජ ප්රකාශන ප්රකාශ කිරීම.
      1. ඕනෑම අවස්ථාවකදී ව්යාජ ප්රකාශ නිකුත් කිරීමට පුහුණුකරුවන් එකඟ නොවේ. එවැනි ප්රකාශයන්හි උදාහරණ ඇතුළත් වන්නේ පුහුණුකරුවන්ගේ පුහුණුව හෝ පළපුරුද්ද සහ ඔවුන් අය කරන ගාස්තු.
  3. 3. පුහුණු සම්බන්ධතාවය
    1. 3.01 සම්බන්ධතාවය නිර්මාණය කිරීම.
      1. (a) පුහුණුකරු විසින් සේවාදායකයා සමඟ පළමු වැටුප් සහිත පුහුණු සැසියකට පෙර ඔවුන්ගේ ගාස්තු ව්යුහය පැහැදිලි කරනු ඇත.
      2. (ආ) පුහුණු සම්බන්ධීකරණයේදී හැකි ඉක්මනින් වැදගත් වැදගත් මාතෘකා ඉදිරිපත් කිරීමට හා සාකච්ඡා කිරීමට පුහුණුකරුවන් එකඟ වේ. එවන් මාතෘකාවක් පිළිබඳ උදාහරණයක් වන්නේ රහස්යභාවය රහස්යභාවයයි. (රහස්යභාවයේ සීමාවන් සාකච්ඡා කිරීම සඳහා සම්මත 4.01 බලන්න.)
      3. (ඇ) අදාල වෘත්තිකයින්ට වෙනත් වෘත්තිකයන්ට යොමු කිරීමට පුහුණුකරුවන් එකඟ වේ. පුහුණුකරුවන් ද මානසික සෞඛ්ය සැලකිල්ලක් දැක්විය යුතු ගැටලුවක් දැකීමට හෝ ඇසෙන විට හැකි ඉක්මනින් උපදේශකයෙකු, චිකිත්සකයෙකු හෝ මනෝ චිකිත්සකයෙකු වෙත යොමු කරනු ඇත.
      4. (ඈ) සේවාලාභීන්ගේ ප්රශ්න වලට පිළිතුරු සැපයීම සහ හැකි ඉක්මනින් පුහුණු කිරීම පිළිබඳව ඔවුන්ගේ අවධානය යොමු කිරීමට පුහුණුකරුවන් උත්සාහ දරයි. පුහුණුවීම් පිළිබඳ විශේෂිත කරුණු පිළිබඳව අවධානය යොමු කිරීම සඳහා පුහුණුකරු විසින් ලිඛිත තොරතුරු ලබා දෙනු ඇත.
    2. 3.02 ආරක්ෂාව සහ යහපැවැත්ම.
      1. (අ) සෑම පුහුණුකරු විසින්ම ස්වකීය ආරක්ෂාව හෝ යහපැවැත්ම අවධානමකට හෝ අනෙකුන්ගේ ආරක්ෂාව හෝ යහපත උදෙසා තම සේවාදායකයින්ට තම ආරක්ෂාව හෝ යහ පැවැත්ම තැබිය හැකි තත්වයන් හඳුනා ගැනීම සඳහා සුදුසු මානසික සෞඛ්ය වෘත්තිකයකු හෝ හදිසි සේවා වෘත්තිකයෙකු වෙත සුදුසු යොමු කිරීමක් කළ යුතුය. අවදානම් තත්ත්වයකදී, දැඩි ශාරීරික තත්ත්වයන් යටතේ පුහුණුකරු විසින් සේවාදායකයා වෙනුවෙන් මානසික සෞඛ්ය අර්බුදය හෝ හදිසි සේවා සේවා ස්ථානයකට සම්බන්ධ විය යුතුය.
      2. (ආ) සේවාදායකයින් තමන්ම හෝ අනුන්ගේ අවදානමට මුහුණ දෙන විට කිසියම් මානසික සෞඛ්ය ප්රශ්නයක් හෝ විශේෂිත ගැටළුවක් හඳුනා ගැනීමට හෝ ඇගයීමට උත්සාහ නොකළ යුතුය. එහෙත්, එවැනි රෝග විනිශ්චය කිරීමට හෝ පුහුණු කිරීමට පුහුණුකරුවන් හෝ පුහුණු කර නොමැති බැවින් ඔවුන්ගේ පෞද්ගලික අත්දැකීම්වලින් පමණක් ක්රියා කළ යුතුය. තක්සේරු කිරීමයි.
      3. (ඇ) වෙනත් පුද්ගලයකු හෝ කණ්ඩායමක් තමන් අනතුරට හෝ තර්ජනයට ලක් කරන බව සේවාදායකයා හෙළිදරව් කරන විට පුහුණුකරුවන් විසින් අදාළ බලධාරීන්ට දැනුම් දිය යුතුය. අනතුරට ලක් වූ හෝ තර්ජනයට ලක්වන පුද්ගලයා හෝ කණ්ඩායම දැනුම් දෙන ලෙස ද පුහුණුකරු විසින් උත්සාහ කළ යුතුය. මානසික සෞඛ්ය ගැටළුවක් පවතින බව හෝ ඇත්ත වශයෙන් හෝ වර්තමාන හෝ වහාම හානිය නීති විරෝධී නම්, පුහුණුකරුට අවශ්ය නැත.
    3. 3.03 මානසික සෞඛ්ය වෘත්තිකයින් විසින් සපයනු ලබන පුහුණු සේවාවන් සැපයීම.
      1. දැනට මනෝ චිකිත්සාව හෝ වෙනත් මානසික සෞඛ්ය ප්රතිකාර ලබා දෙන සේවාලාභියෙකු සමග පුහුණු සම්බන්ධතාවයකට සම්බන්ධ වීමට තීරණය කළ යුතුය. මෙම තීරණය ගැනීම සඳහා සේවාදායකයාගේ සුභසාධනය වඩාත් වැදගත්ය.
    4. 3.04 ලිංගික අනන්යතාවයන් ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ.
      1. වත්මන් සේවාදායකයින් සමඟ ලිංගිකව සම්බන්ධ නොවී සිටීමට පුහුණුකරුවන් එකඟ වේ.
    5. 3.05 සේවා වල බාධාව.
      1. පුහුණුකරුවන්ගේ සේවා සැපයීම්වල බාධා කිරීම් සඳහා වෙනත් විධිවිධාන සකස් කිරීමට පුහුණුකරුවන් කටයුතු කරනු ඇත. දිගුකාලීන බාධා කිරීම් (1 මාසයට වඩා දිගු) සඳහා, පුහුණුකරු නැවත පුහුණු කිරීමට හැකි වන තෙක් අනෙකුත් පුහුණුකරුවන් වෙත යොමු කිරීමට දිරිගන්වනු ලැබේ.
    6. 3.06 පුහුණු සම්බන්ධතාවය අවසන් කිරීම.
      1. පුහුණුකරු සම්බන්ධතා සම්බන්ධතා සම්බන්ධව සිටීමෙන් තවදුරටත් ප්රතිලාභ ලබන්නේ නැත (හෝ හානි සිදුවී ඇති බව) පැහැදිලිව පෙනෙන විට පුහුණුකරුවන්ගේ සම්බන්ධතාවය අවසන් කිරීමට පුහුණුකරුවන් එකඟ වේ. සම්බන්ධතාවය නතර කිරීමේදී, පුහුණුකරුවන් විකල්පයන් යෝජනා කරනු හෝ සුදුසු අවස්ථාවලදී පුහුණුකරුවන් හෝ වෙනත් වෘත්තිය සේවාවන් වෙත යොමු කරනු ලැබේ.
  4. 4. පුද්ගලිකත්වය සහ රහස්යභාවය
    1. සියලුම පුහුණුකරුවන්ගේ වෘත්තීය ක්රියාකාරකම් සඳහා මෙම ප්රමිති අදාළ වේ.
    1. 4.01 රහස්යභාවය සහ සීමාවන් පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීම.
      1. (අ) ට්රසේවා නියුක්තිකයින්ෙග් පුද්ගලිකත්වයට ඇති අයිතියට ගරු කරන පුහුණුකරුවන්. සේවා සම්පාදනය කිරීම හෝ පර්යේෂණ ක්රියාවලියේදී අත්යවශ්ය නොවේ නම් සේවාලාභියාගෙන් පුද්ගලික තොරතුරු ඉල්ලුම් නොකරයි. රහසිගතභාවය පිළිබඳ ප්රමිති පිළිබඳ තොරතුරු අදාළ වේ.
      2. (ආ) රහස්යභාවය පිළිබඳ සාකච්ඡාව වෘත්තිය සම්බන්ධතාවයේ ආරම්භයේ දී, එය contraindicated හෝ තොරව සිදු කළ නොහැකි නම්, සහ අවශ්ය පරිදි අවශ්ය වේ.
      3. (c) රහස්යභාවය හා එහි සීමාවන් ගනුදෙනුකරුවන් සහ වෙනත් උනන්දුවක් දක්වන පාර්ශ්වයන් සමග පුහුණුකරුවන් සාකච්ඡා කරයි. රහසිගත තොරතුරු ඉල්ලා සිටිය හෝ අනාවරණය කළ හැකි අවස්ථාවන් පිළිබඳව පුහුණුකරුවන් පරීක්ෂා කරන්න.
      4. (ඈ) වෘත්තීමය සේවා කාලය තුළ ලබාගත් සියලු තොරතුරුවල රහස්යභාවය රහසිගතව ප්රකාශයට පත් කිරීම සඳහා බලවත් වෘත්තීය හේතුවක් තිබේ නම් එය රහස්ය වේ. පුහුණුකරු විසින් සේවාදායකයාට හෝ වෙනත් කෙනෙකුට අනපේක්ෂිත හානිය වැලැක්වීමට අවශ්ය නම් විශේෂිත නිකුතුවකින් තොරව රහසිගත තොරතුරු අනාවරණය කරනු ලැබේ. සෑම අවස්ථාවකදීම, හෙළිදරව් කරන ලද තොරතුරු ප්රමාණයෙන් පුහුණුකරුවන් ක්රියාශීලී වනු ඇත.
    2. 4.02 රහස්යභාවය ආරක්ෂා කිරීම.
      1. (අ) තමන් වැඩ කරන හෝ උපදේශකයින් සමඟ රහස්යභාවයේ අයිතිවාසිකම් ආරක්ෂා කිරීම සඳහා පුහුණුකරුවන් මූලිකවම විචක්ෂණශීලී වේ. වෘත්තීය සබඳතා, ආයතනික රෙගුලාසි සහ / හෝ නීතිය රහස්යභාවය තහවුරු කර ඇති බව පුහුණුකරුවන් විසින් පිළිගනු ලැබේ.
      2. (ආ) පුද්ගලිකත්වය සහතික කළ නොහැකි නම්, ඕනෑම සැකසීමේදී රහසිගත තොරතුරු පිළිබඳව පුහුණුකරුවන් සාකච්ඡා නොකරනු ඇත.
      3. (ඇ) රහසිගත තොරතුරු සාකච්ඡා කිරීම සඳහා සුදුසු වෘත්තීය, උපදේශන හෝ විද්යාත්මක අරමුණු සඳහා පමණි.
      4. (d) මහජනතාව සහ මාධ්යය (වෘත්තීය ඉදිරිපත් කිරීම් සහ ලියවිලි ඇතුළුව) ඔවුන්ගේ ගනුදෙනුකරුවන් තුළ ඔවුන්ගේ සේවාලාභීන්ගේ රහස්යභාවය ආරක්ෂා කිරීම සඳහා පුහුණුකරුවන් ප්රවේශමෙන් පරෙස්සම් වනු ඇත. එපමණක් නොව, සේවාලාභීන් තනි තනිව හඳුනාගත නොහැකි වන පරිදි රහසිගත තොරතුරු ගබඩා කරනු ඇත. සේවාදායකයා හෝ නීත්යානුකූලව බලයලත් පුද්ගලයෙකු විසින් ලිඛිත අවසරයක් ලබාදී තිබේ නම්, රහසිගත තොරතුරු හෙළි කරයි.
      5. (ඉ) උපදේශක ධාරිතාවයක් සහිතව, පුහුණු කරුවන් රහසිගත සබඳතාවයක් ඇති සේවාලාභියෙකු හඳුනා ගැනීම සඳහා රහසිගත තොරතුරු බෙදා නොගනී. පුහුණුකරුවන් විසින් සේවාදායකයාගේ පූර්ව අනුමැතිය ලබා ගත්හොත් මෙම තොරතුරු බෙදාහදා ගත හැකිය. නැතහොත් හෙළිදරව් කිරීම වැළැක්විය නොහැක. තවද, උපදේශකයින්ගේ අදහස් ලබා ගැනීම සඳහා අවශ්ය තොරතුරු පමණක් තොරතුරු හුවමාරු කර ගන්න.
      6. (ඊ) පුහුණුකරුගේ භාවිතය, අක්රිය කිරීම හෝ මරණය අත්හිටුවීමේදී සේවාදායකයන්ගේ රහසිගතභාවය ආරක්ෂා කිරීම සඳහා පුහුණුකරුවන් පූර්වාරක්ෂක පියවරයන් ගනු ලැබේ.
      7. (උ) මෙම ආචාරධර්ම සංග්රහයට අනුව ඔවුන්ගේ මියගිය සේවාලාභීන්ගේ රහස්යභාවය රකින්නන් පුහුණු කිරීම.
    3. 4.03 වාර්තා සහ තොරතුරු කළමනාකරණය.
      1. (අ) මෙම ආචාරධර්ම සංග්රහයට සහ ඔවුන්ගේ රටේ නීතිවලට අනුව, තම අධිකාරය යටතේ ලේඛන නිර්මාණය, ගබඩා කිරීම, ප්රවේශ කිරීම, මාරු කිරීම හා බැහැර කිරීම සම්බන්ධව පුහුණුකරුවන් රහසිගතව පවත්වා ගෙන යනු ලැබේ.
      2. (ආ) දුරකථන, හඬ පනිවිඩ, පරිගණක, ඊමේල්, ක්ෂණික පණිවුඩ, ෆැක්ස් යන්ත්ර, සහ වෙනත් තොරතුරු තාක්ෂණ මූලාශ්ර භාවිතා කිරීම තුළින් සන්නිවේදනය කරන ලද තොරතුරු වල රහස්යභාවය සහතික කිරීම සඳහා පුහුණුකරුවන් විසින් පූර්වාරක්ෂාව ලබා ගත යුතුය.
      3. (ඇ) සේවාලාභීන්ගේ යහපත වෙනුවෙන් සේවය කිරීම සඳහා වාර්තා තබා ගත හැකි බවට සහතික කිරීමට ප්රායෝගික සහ නීත්යානුකූල පියවර ගන්නා පුහුණුකරුවන් පුහුණුකරුවන් පුහුණු කිරීම.
    4. 4.04 අනාවරණයන්.
      1. (අ) නීති විසින් තහනම් කර ඇත්නම්, සේවාලාභියා වෙනුවෙන් හෝ නීතිමය වශයෙන් සේවාදායකයා වෙනුවෙන් කැමැත්තෙන් අවසර ලබා දුන් පුද්ගලයෙකුට ලිඛිත අවසරයක් ලබාදී තිබේ නම්, පුහුණුකරුවන් විසින් රහසිගත තොරතුරු හෙළි කරනු ඇත.
      2. (b) සේවාලාභියාගේ අනුමැතියකින් තොරව රහස්ය තොරතුරු හෙළි කළ හැකිය.
      3. (ඇ) අනාවරණය කර ගැනීමට ෙපර රහසිගත ෙතොරතුරු අනාවරණය කිරීම සහ විහිදී ඇති විෙභ්දතා පිළිබඳව ෙසේවා දායකයින් දැනුවත් කළ හැකිය.
      4. (d) පුහුණුකරුවන් විසින් ලිඛිත අවසරයකින් තොරව තෙවන පාර්ශවීය ගෙවන්නන්ට රහසිගත තොරතුරු හෙළි කරනු ඇත.
      5. (ඉ) නීති විසින් නියම කරනු ලබන යම් රහසිගත ට්රතොරතුරු ට්රවනුට්රවන් පුහුණුකරුවන් විසින් අනාවරණය කළ යුතු අතර ට්රහෝ රහස්ය ෙතොරතුරු මගින් ෙසේවාදායකයා ෙහෝ අෙනකුත් අයෙග් ෙහේතුෙවන් අනතුරට ෙහෝ අවදානමට ලක්වීම ෙහේතු විය හැකිය.
  5. 5. පුහුණු පුහුණු
    1. 5.01 පුහුණු වැඩසටහන් සැලසුම් කිරීම.
      1. වෙනත් පුහුණුකරුවන් පුහුණු කරන පුහුණුකරුවන් ඔවුන්ගේ පුහුණුවීම් හොඳින් සිතා බලා ඒවායේ පුහුණුව ලබා දෙන අතර ඔවුන් අපේක්ෂා කරන ද්රව්ය සපයනු ලබයි.
    2. පුහුණු වැඩසටහන් පිළිබඳ විස්තර 5.02.
      1. අනෙකුත් පුහුණුකරුවන් පුහුණු කරන පුහුණුකරුවන් වෙනත් අයව නොමඟ යවන අයුරින් නොමඟ යැවිය යුතුය.
    3. පුහුණුව අතරතුරදී 5.03 ආචාර ධර්ම
      1. වෙනත් පුහුණුකරුවන් පුහුණු කරන පුහුණුකරුවන් විසින් මෙම ආචාරධර්ම සංග්රහය පිළිබඳ දැනුවත් කිරීම සහතික කරනු ලබන අතර, පුහුණු ක්රියාවලියේදී එයට අනුකූල වනු ඇත.
    4. පුහුණුව පිළිබඳ 5.04 සීමාව
      1. පුහුණුකරුවන් තම පුහුණුකරුවන් පුහුණු කිරීම සඳහා ඔවුන්ගේ සීමාවන් දැකීමට එකඟ වෙති. විශේෂිත ප්රදේශයක හෝ තාක්ෂණික පුහුණුකරුවකු පුහුණු කිරීමට ප්රමාණවත් අත්දැකීමක් ඔවුන්ට නොලැබෙන අවස්ථාවලදී පුහුණුකරු පුහුණුකරු වෙත යොමු කරනු ඇත.
  6. 6. පුහුණු පර්යේෂණ සහ ප්රකාශන
    1. 6.01 සැලසුම් පර්යේෂණ.
      1. (අ) පර්යේෂණ සිදු කරනු ලබන එම පුහුණු කරුවන් පිළිගත් විද්යාත්මක ප්රමිතීන් තුලින් පර්යේෂණ සැලසුම් කිරීම හා මෙහෙයවීම සිදු කරයි.
      2. (ආ) එකතු කරන ලද දත්ත නොමග යවන ප්රතිඵල අවම කර ගැනීම සඳහා පුහුණු සමීක්ෂණ සැලසුම් කරනු ලැබේ.
      3. (ඇ) පර්ෙය්ෂණ සිදු කරන පුහුණු කරුවන්ට එසේ කිරීමට හැකියාව ලැෙබන අතර, ෙහෝ පර්ෙය්ෂණ අධීක්ෂණය කිරීම සඳහා ෙවනත් විද ාත්මක වෘත්තිකයින් සිටිය යුතුය.
      4. (ඈ) පර්යේෂණ සිදු කරනු ලබන රටේ සියලු නීතිවලට අනුකූලව පර්යේෂණ සිදු කරනු ලැබේ.
    2. පර්යේෂණ පැවැත්වීම 6.02
      1. (අ) (ආ) පහත (ආ) සත්ය නම් පහත දැක්ෙවන පර්ෙය්ෂණ හවුල ෙහෝ සත්කාරක ආයතන අනුමත කිරීම ෙහෝ අනුමත කිරීම ලබා ගත යුතුය.
      2. (ආ) පර්යේෂන හවුලේ අනුග්රාහක හෝ අනුග්රාහක ආයතනවලින් අනුමත කිරීම හෝ අනුමත කිරීම නිර්නාමික ප්රශ්නාවලියක් හෝ ස්වාභාවික නිරීක්ෂණ සමඟ පර්යේෂණ කිරීම වැනි විශේෂ අවස්ථා වලදී අවශ්ය නොවේ.
      3. (ඇ) මහජනතාවට අවබෝධ කර ගත හැකි භාෂාවකින් පර්යේෂණ සහ එහි අපේක්ෂිත භාවිතය පිළිබඳව සහභාගිවන්නන් දැනුවත් කරනු ලැබේ.

Comments

Popular posts from this blog

ආචාරධර්ම යනු

යහපත් ආකල්ප සංවර්ධනය – සමාජ ප්‍රගමනයට